Co vás v článku čeká?
Článků, jak by mohl fungovat algoritmus, je již mnoho, nicméně v češtině je jich celkem málo. Nepopírám, že jsem se inspiroval články ze zahraničí, i tak se vám snažím jako přidanou hodnotu dát přehled i o českém vyhledávači Seznam.cz. Zároveň vám tento článek poslouží i jako checklist, pokud si budete revidovat své vlastní webové stránky. Pro zjednodušení práce si můžete jednotlivé položky odškrtávat, abyste nezapomněli, co jste již analyzovali.
Nyní si tedy představte, že se na chvíli stanete sami tím, kdo vyhodnocuje webové stránky. Naším úkolem je zjistit všechny vstupující faktory do algoritmu, který začne zobrazovat výsledky vyhledávání na dotaz, který někdo zadal do vyhledávače.
Zaměřil jsem se především na
- on page faktory
- off page faktory
- obecné faktory
Článek však budu rozšiřovat o další body, které by mohly vstupovat do algoritmu – např. zmínky na sociálních sítích, zmínky o vašem brandu a mnoho dalšího. Tudíž sledujte facebookové stránky nebo se přihlašte k odběru novinek :-)
Dále je důležité si uvědomit, že píši obecně, nikoliv pro konkrétní vyhledávač. Tudíž některé z faktorů mohou například fungovat u vyhledávače Google, na Seznamu pak nemusí fungovat ve stejné míře.
Ještě než se podíváme na faktory ovlivňující hodnocení, můžete narazit na výrazy stránka a obsah. Obsahem myslím část ze stránky, tudíž se může jednat např. o popisek produktu či konkrétní článek. Stránku tedy berte jako celek.